Akupunkt-Massage, kort gezegd APM, kunt u in de basis vergelijken met Acupunctuur. Ook APM beïnvloedt het functioneren van uw hele lichaam. Met APM behandelt uw therapeut niet alleen uw ziektesymptomen. Hij gaat ervan uit dat uw lichaam in onbalans is. Dat kan doordat het functioneren ergens in uw lichaam verstoord wordt, maar dat kan ook op meerderen plaatsen in uw lichaam het geval zijn. Bij Akupunt-Massage spreken we van energiestromen in uw lichaam. Energiestromen die zich verplaatsen langs meridianen, zoals bloed zich verplaatst door aderen. Zoals aderen van top tot teen door uw lichaam stromen, zo lopen ook meridianen door uw hele lichaam en zijn allen met elkaar verbonden. U kunt deze meridianen zien als kanalen waardoor energie, bloed, voedingsstoffen en informatie stromen. Meridianen voeden uw lichaam en zorgen dat lichaam en geest in balans blijven. Daarmee zorgen ze ervoor dat er gezondheid, innerlijke rust en evenwicht is.nHet is een oude Chinese geneeswijze die zich al sinds vele jaren bewezen heeft effectief te zijn. Deze energiestromen voorzien al uw lichaamssystemen en energie en waarborgen daarmee dat u gezond en fit uw dagen doorbrengt. U begrijpt dat invloeden van buitenaf deze energiestromen kunnen verstoren. Plaatselijk kan uw lichaam een teveel of tekort aan energie hebben. Daardoor krijgt u pijn of voelt u zich ziek.

BIJ WELKE PROBLEMEN IS AKUPUNKT-MASSAGE GESCHIKT?

Uit ervaring met patiënten blijkt dat verbetering door APM bij de volgende ziektebeelden mogelijk is:

• Aandoening aan de wervelkolom, grote en kleine gewrichten
  • Reumatische aandoeningen
  • Migraine
  • Neuralgieën (zenuwpijnen)
  • Doorbloedingsstoornissen (littekens)
  • Slaapstoornissen
  • Stress- en spanningsklachten
  • Het gevoel geen fut te hebben
  • Niet ondernemend of energieloos zijn

Nordic Walking Privacy verklaring

Stiphout, mei 2018. Beste Nordic Walkers,   Per 25 mei is de nieuwe wet op de privacy, de AVG van kracht. Ook Fysio Vlerken heeft hiermee te maken. Om te » lees meer